11 تراش متنوع الماس برای جواهرات

11 تراش متنوع الماس برای جواهرات

11 تراش متنوع الماس برای جواهرات

از نظر کارشناسان و هنرمندان حوزه جواهرسازی یکی از مهم ترین فاکتورهای ارزیابی الماس، تراش الماس می باشد، که تاثیر بسیاری بر روی درخشش و جذابیت الماس دارد. فراموش نشود که تراش الماس نباید با شکل الماس اشتباه گرفته شود. کیفیت تراش الماس دارای سطوح مختلف از ایده آل تا ضعیف هستند که در مقاله خصوصیات الماس با تراش باگت به طور خلاصه ذکر شده است. بالاترین درجه کیفیت تراش الماس می تواند ماکسیمم نور را از خود منعکس کند .
اگر در تراش الماس دقت کافی و ظرافت عمل نباشد و به الباقی فاکتور ها توجه بیستری شود، الماس به اصطلاح یک سنگ مرده نام می گیرد، زیرا که کیفیت پایین تراش الماس، انعکاس نور و درخشش را بسیار پایین میاورد.


1.  تراش گرد (Round Cut Diamond)

خانم ها همیشه به الماس ها با تراش گرد علاقه مند هستند. این نوع تراش الماس در بسیاری از سرویس جواهرات کاربرد دارد و جزو استاندارد ترین تراش های الماس می باشد. تراش های گرد به تنهایی انتخاب هوشمندانه ای هستند و در چینش های دو یا سه تایی بسیار منظم به نظر می آیند. تراش های الماس گرد با 58 سطح تراش منظم دارد که به طور مساوی بین کمر، تاج و پایه سنگ تقسیم شده است. این تراش برای خانم هایی که به دنبال طرح های کلاسیک هستند، انتخاب بسیار مناسبی برای تهیه سرویس برلیان است .


سرویس برلیان گرد


2.  تراش پرنس (Princess Cut Diamond)

تراش پرنس که یک تراش محبوب در میان حلقه های نامزدی است، با زاویه های رو به بالا و مستطیل و مربع های کامل، انتخاب عالی برای هر سلیقه ای می باشد. وقتی بر روی آن برلیان قرار داده شده باشد، یک شکل مدرن و هندسی زیبایی به شما هدیه می دهد. تراش پرنسس نسبت به تراش گرد ارزان تر است و به دلیل داشتن گوشه های ریز شناخته شده است. نمونه طراحی این تراش  در دستبند پرنس قابل مشاهده است.

دستبند پرنس 7090

3. تراش کاشن (Cushion Cut Diamond)

این تراش نفیس، مربع شکل است و گوشه های نسبتا گردی دارد، هنگامی که این تراش با وجه های بزرگتر ترکیب می شود، درخشندگی سنگ را افزایش می دهد. گوشه های این نوع تراش از قرن 19 میلادی به بعد گرد شده و در قرن 18 میلادی بزرگ تر بوده. محبوبیت تراش کاشن به تازگی افزایش یافته و از چینش قدیمی و کلاسیکی ریشه می گیرد. آنها درخشش کمتری نسبت به الماس های تراش درخشان دارند و اگرچه در محیط های مدرن عالی به نظر می رسند، اما بهترین گزینه برای انتخاب نیستند.

4. تراش زمرد (Emberland Cut Diamond) 

الماس تراش زمرد که با تراش مستطیلی شکل و گوشه های بریده شناخته می شود، اغلب به دلیل زیبایی آرت دکو محبوب است. در حالی که این نوع تراش درخشش کمتری دارد. بعضی افراد دوست دارند آن را "تالار آینه ها" بخوانند، طول بلند و خطوط زاویه ای آن شفافیت الماس را به تصویر می کشد و در عین حال به طور چشمگیری نور را جذب می کند. وقتی که سنگ آن به صورت عمودی چیده شود، انگشتان را کشیده تر و باریک تر نمایان می کند. شفافیت و رنگ سنگ در این نوع الماس از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این یک سبک فوق العاده دارای براقیت نمی باشد ، بنابراین اگر به دنبال درخشندگی می باشید، این گزینه برای شما مناسب نیست .

 

گردنبند زنانه زمرد


5. تراش مارکیز (Marquise Cut Diamond)

تراش مارکیز یا ناوت با عنوان اینکه حس سلطنتی بودن را منتقل می کند ، شناخته می شود. این نوع تراش کشیده است و باعث می شود انگشت شما کشیده تر به نظر بیاید. این تراش به دلیل داشتن لبه های نوک تیز درخشش چشمگیری دارد. تراش مارکیز از جمله نادرترین تراش های الماس بحساب می آید و در دسته تراش های گران قیمت قرار دارد .

سرویس عروس مارکیز

6. تراش بیضی (Oval Cut Diamond)

الماس بیضی شکل که اساسا یک نسخه بلند از الماس تراش گرد است، می تواند به اندازه یک سنگ تراش خورده دارای وجه های زیادی باشد. به این معنا که در واقع، به همان اندازه درخشش دارد. این نوع از تراش یک انتخاب ظریف است. شکل مستطیلی آن می تواند انگشت را بلندتر نشان دهد. با این حال، اگر به درستی تراش داده نشود، جلوه ای پاپیون شکل دارد بنابراین ایرادات و جزئیات آن را قابل مشاهده است.

7. تراش تابنده (Radiant Cut Diamond)

این نوع تراش، لبه های تیز تراش پرنسس را ندارد و تراش منحصر به فرد آن موجب درخشش بیشتری می شود. در واقع دارای هشت گوشه است که احتمال کوچک و خرد شدن را به حداقل می رساند. اگر می خواهید سنگی با ظاهر بزرگ داشته باشید، تراش درخشان ممکن است برای شما مناسب نباشد، زیرا تراش های عمیق سنگ را کوچکتر نشان می دهد و بسیار نادر است، پس ممکن است نتوانید گزینه های انتخاب زیادی از سنگ ها را در این تراش پیدا کنید.

8. تراش اشک (Pear Shaped Cut Diamond)


الماس اشک شکل که به اسم قطره اشک هم شناخته می شود، ترکیبی از سبک های مختلف است و قدمت آن مربوط به پایان قرن 14 میلادی می باشد. این ظاهر منحصر به فرد با توجه به شکل بیضی و رنگ مارکیز، انتخاب مناسبی برای عروس هایی که به دنبال طرح قدیمی هستند، می باشد. از آنجایی که تراش اشک نو ک تیز ی دارد، این حلقه ها در حالت قاب یا نیمه v بهترین شکل را دارند، زیرا دارای بریدگی هستند. آنها نشان دهنده والا مقامی هستند و اگر به درستی تراش داده نشوند، درخشش کمتری خواهند داشت. بنابراین متخصصین باید با دقت و ظرافت بالا این تراش را پیاده سازی کنند .

9. تراش اسچر (Asscher Cut Diamond)

این تراش در میان مدگرایان و افراد آگاه به مد، بسیار محبوب است. طراحی هندسی تراش اسچر متقارن بوده است و آن را در دوران آرت دکو بسیار محبوب کرد. این تراش همچنان درخشندگی و درخشش خود را حفظ کرده است. از آنجایی که لبه های تیز ندارد، مستعد شکستگی نیست و در چینش های مختلف عالی به نظر می رسد .

10. تراش قلب (Heart Cut Diamond) 

سنگ های تراش قلب نماد عشق هستند، اما به طور رسمی به عنوان حلقه نامزدی استفاده نمی شوند و به مراسم عروسی و روز ولنتاین محدود میشوند. از آنجایی که طراحی این یک تراش تا حدی پیچیده است، ممکن است در نهایت برای کاری که برای ایجاد تقارن و درخشندگی یک سنگ قلبی شکل می شود هزی نه بیشتری بپردازید.

11. تراش باگت (Baguette) 

الماس باگت تراش دیگر به سبک آرت دکو دهه 1920 میلادی هستند و دارای شکلی مستطیلی و بلند و 14 وجهی هستند. تراش باگت بیشتر به عنوان الماس برجسته در بسیاری از حلقه های نامزدی ، یعنی حلقه های نامزدی سه سنگ، استفاده می شوند. می توانی د یک سنگ مرکزی بزرگ را با یک الماس باگت در دو طرف ترکی بکنید تا ظاهری مدرن داشته باشید . در این سنگ ها، شفافیت (به دلیل چند وجهی بودن آن) و همچنین دقت تراش ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

حلقه زنانه باگت 10345

بنابراین شما می توانید با در نظر گرفتن هزینه، سلیقه، طرح و ... با مشاوران فعال و متخصص در حوزه جواهر سازی و جواهر شناسی گالری جواهر کوه نور مشورت‌های لازم را انجام دهید و پس از آن، اقدامی برای خرید جواهرات ارزشمند داشته باشید. 

گالری جواهر کوه‌‌نور تولید کننده وعرضه کننده لوکس ترین و با کیفیت ترین جواهرات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

نظر دهی