راهنما خرید دستبند برلیان | نحوه مراقبت

راهنما خرید دستبند برلیان | نحوه مراقبت

راهنما خرید دستبند برلیان

اگر در حال خرید یک دستبند جواهر زنانه هستید، بهتر است این راهنمای خرید دستبند برلیان را مطالعه نمایید. تمام نکات اساسی خرید دستبند در این مقاله ذکر شده است. از جمله نکات مهم، چگونگی انتخاب بهترین سبک است، چه برلیانی را انتخاب کنید و چگونه سایز مچ دست خود را اندازه بگیرید.

1. سبک مناسب را انتخاب کنید.

اگر دستبند برلیان را برای خودتان خریداری میکنید، انتخاب دستبند مورد علاقه‌تان آسان است. اما، اگر برای شخصی به عنوان هدیه تهیه میکنید، باید سبکی را انتخاب کنید که او دوست دارد. راهنمای ما برای خرید جواهرات به عنوان هدیه را برای نکات تخصصی بخوانید.

2. بین دستبند و بنگل تصمیم بگیرید.

  • دستبند

به طور سنتی، یک دستبند با یک زنجیره متصل یا بافته شده، از فلز با ارزش طلا ساخته می شود و دارای نوعی قفل برای اتصال محکم به مچ دست شماست.

دستبند برلیان

  • بنگل

بنگل از فلز سفت و سخت طلا ساخته شده است. بنگل ها معمولا بدون قفل و دارای دهانه هستند که انگشتان دست خود را از آن عبور می دهید تا به صورت کامل روی مچ شما قرار بگیرند.

بنگل برلیان

3. چگونه یک دستبند باید مناسب باشد؟

یک دستبند زنجیری عالی باید کمی روی مچ شما حرکت کند و بتوانید یک یا دو انگشت خود را بین زنجیر و مچ قرار دهید. یک بنگل سفت باید کمی حرکت داشته باشد، اما نباید به راحتی روی مچ دست شما بلغزد.

4. نحوه اندازه گیری مچ دست

همیشه هنگام بستن دستبند مچ دست خود را دقیقا زیر استخوان مچ اندازه بگیرید. می توانید از یک متر نواری انعطاف پذیر یا یک نوار کاغذ استفاده کنید که در آن اندازه را با مداد مشخص کرده و سپس با خط کش اندازه گیری کنید.

5. اندازه های استاندارد دستبند زنانه به چه صورت است؟

برای دستبندهای پیوندی یا زنجیره ای - اندازه متوسط 18.5 سانتی متر (7.2 اینچ) است. این رایج ترین اندازه ای است که در دستبندهای زنانه فروخته می شود.

برای بنگل - اندازه متوسط 6.5 سانتی متر قطر (2.55 اینچ) یا 20.4 سانتی متر در دور (8.03 اینچ) است. این برای اکثر افراد مناسب است.

7. هر برلیان چند قیراط است؟

اندازه برلیان با قیراط اندازه گیری می شود که به اختصار CT نامیده می شود. دستبندها اغلب حاوی برلیان های زیادی هستند، بنابراین وزن کلی قیراط آنها را به عنوان "وزن قیراط کل" می بینید.قیراط یک دستبند می تواند متفاوت باشد از دستبندهای مد با میکرو برلیان های تزئینی با وزن 0.02CT تا دستبندهای تنیس با 10.00CT یا بیشتر هستند.هرچه برلیان بیشتر روی دستبند شما قرار داشته باشد، قیمت آن به طبع بالاتر خواهد بود.

8. آیا برای دستبند برلیان به الماس با کیفیت بالا نیاز دارید؟

به طور کلی، پاسخ منفی است.

درست است که هر چه یک برلیان کیفیت بهتری داشته باشد، درخشندگی آن بهتر است. با این حال، خبر خوب این است که برلیان‌های موجود در دستبندها عموماً کوچک هستند. بنابراین، نمی‌توانید عیوب آنها را با چشم غیرمسلح ببینید. 

9. پس چه کیفیت برلیان برای یک دستبند بهتر است؟

به عنوان یک قانون سرانگشتی، به این سه ویژگی پایبند باشید:

  • کیفیت ممتاز برای برلیان‌های کوچک یا اگر قصد دارید هزینه خود را پایین نگه دارید، انتخاب عالی است.
  • کیفیت H/Si که بالاتر از کیفیت برتر است، سفید، درخشان و زیبا به نظر می رسد و ارزش زیادی در دستبندهای تنیس ارائه می دهد.
  • کیفیت G/Vs که بالاتر از H/Si است، اگر برای یک دستبند 2 قیراط یا بالاتر، برلیان کمی سفیدتر می‌خواهید، کیفیت فوق‌العاده‌ای است. مگر اینکه یک دستبند با برلیان های بزرگ بخرید، واقعاً نیازی نیست که وزن بالاتر از این تهیه کنید.

10. کدام یه از انواع تراش الماس برای دستبند برلیان بهترین گزینه است؟

در دستبندها، رایج ترین شکل های برلیان، برلیان گرد و برلیان برش پرنسسی مربع است. شما همچنین می توانید برلیان های باگت را در طرح های متفاوت پیدا کنید که اغلب مستطیل شکل هستند.  بنابراین، در دستبند های برلیان امکان استفاده از انواع تراش الماس وجود دارد و تمامی فاکتور های انتخاب نوع تراش وابسته به طرح و طراح محصول می باشد.

11. برلیان های دستبند به چه نحوی روی کار پیاده سازی شوند؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که جواهرساز می‌تواند برلیان‌ها را به یک دستبند بچسباند یا ببندد. هر نوع تنظیم ظاهر و مزایای منحصر به فرد خود را دارد:

Claw setting

چهار چنگال فلزی یا "شاخه" هر برلیان را در جای خود نگه می دارد و اجازه می دهد تا نور زیادی به برلیان وارد شود و حداکثر درخشندگی ایجاد کند.

دستبند برلیان

Rubover setting

فلز دور هر سنگ "پیچیده" می شود. این فلز از همه طرف از برلیان ها محافظت می کند، بنابراین برای افراد فعالی که از دست های خود زیاد استفاده می کنند، یک انتخاب هوشمندانه است زیراکه محافظت از الماس با ارزش به خوبی انجام می شود. اما این تنظیم می تواند درخشش را محدود کند و مانع از ورود نور از هر طرف به سنگ ها می شود.

 دستبند برلیان

Channel setting

نوارهای فلزی یک ردیف برلیان را در جای خود نگه می دارند. این فلز از برلیان ها محافظت می کند، اما می تواند درخشش را محدود کند زیرا نور از همه طرف وارد سنگ ها نمی شود.

دستبند

Pavé setting

مهره های فلزی ریز برلیان های ظریف را در جای خود نگه می دارند. این نوع از محافظت سنگ برلیان درخشش کلی سطح را ایجاد می کند.

دستبند برلیان

Illusion setting

فلز اطراف هر برلیان ریز به طرز هوشمندانه ای با برآمدگی هایی طراحی شده است که توهم برلیان بسیار بزرگتری را ایجاد می کند. این امر قیمت دستبند را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد اما همچنان ظاهری لوکس به شما می دهد.

دستبند برلیان

Halo setting

طراحان و تراشکاران جواهر با بسیاری از برلیان‌های کوچک طرح‌های خلاقانه‌ای را صرفاً به منظور ایجاد یک جواهر خیره‌کننده شکل می‌دهند.

دستبند برلیان

Cluster setting

استفاده از الماس‌های کوچک، در طرح‌های خلاقانه‌ به منظور ایجاد یک جواهر خیره کننده می تواند باعث خلق محصولی چشم نواز شود.

دستبند برلیان

12. چه زمانی دستبند برلیان بخریم؟

دستبند برلیان هدیه ای مناسب برای هر موقعیت خاص است. این اولین هدیه جواهرات عالی در یک رابطه جدید است زیرا از نظر نمادگرایی به اندازه یک حلقه (از نطر رسمیت) سنگین نیست . دستبند تنیسی یک هدیه سنتی برای تولد، سالگرد و عروس در روز عروسی است. دستبند برلیان یک اکسسوری ترند شده همه کاره است که با هر لباسی، از لباس های اداری تا لباس های مجلسی، مطابقت دارد.

13. روی کدام مچ دستبند برلیان ببندید؟

دستبندهای تنیس معمولاً روی مچ دستی که دست غالب شما نیست بسته می شود. اکثر مردم این را ساده ترین راه برای استفاده از دستبندهای برلیان می دانند. با این حال، هیچ قانون نوشته شده ای وجود ندارد، بنابراین می توانید دستبند جواهر خود را بروی هر دو مچ دست خود ببندید.

14. نحوه مراقبت از دستبند برلیان به چه صورت است؟

شما باید از دستبند برلیان خود به همان روشی که برای هر قطعه جواهرات ظریف مراقبت می کنید، مراقبت کنید. هنگامی که زیر دوش یا داخل استخر هستید آن را بردارید و آن را در معرض صابون، لوازم آرایشی یا مواد شیمیایی خانگی قرار ندهید. ساده ترین راه برای تمیز کردن دستبند برلیان این است که آن را در یک کاسه آب ولرم با یک قطره صابون خیس کنید. آن را به دقت با یک مسواک قدیمی تمیز کنید و با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید.

 

برای مشاهده الباقی دستبندهای جواهر برلیان کلیک کنید!
نظر دهی