روش های اندازه گیری دور مچ و انگشت

روش های اندازه گیری دور مچ و انگشت

روش های اندازه گیری دور مچ و انگشت

نحوه اندازه گیری سایز انگشت و دور مچ در خانه برای مواقعی که قصد دارید برای شخص دیگه‌ای کادو بگیرید یا به هر دلیلی از سایز انگشت و مچ دست خودتون اطلاع ندارید و همیشه بعد از خرید متوجه می‌شید که حلقه یا دستبند یا النگوی خریداری شده خیلی کوچیک یا بیش از حد بزرگه، می‌تونید به راهنمای موجود در این مطلب اعتماد کنید.

    ·نکته‌ی خیلی مهم: پیش از شروع باید بهتون یادآوری کنیم که بهتره برای سایز کردن انگشت و مچ دست در خانه، حتما بعد از ظهر ها اقدام کنید. صبح ها به طور اتوماتیک بدن انسان کمی پُف می‌کنه و نمی تونید در شروع روز اندازه واقعی انگشت یا مچ دست خودتون یا شخص دیگه ای رو پیدا کنید. حتی برای خرید حضوری حلقه و دستبند هم بهتره بعدازظهر یا شب اقدام کنید نه صبح و یا ظهر.

 

نحوه اندازه گیری سایز انگشت و دور مچ در خانه

نحوه اندازه گیری سایز انگشت در خانه به صورت اصولی

زمانی اندازه یک حلقه برای انگشت ِشما مناسبه که به اندازه کافی محکم باشه، نه با یک تکان از دست‌تون دربیاد و نه خیلی سفت به انگشت تون بچسبه؛ جوری که در آوردنش عذاب آور باشه. به طور کلی انگشتر باید بسیار راحت وارد انگشت شود و کمی سخت از انگشت خارج شود.

مدل انگشتری که قصد خریدش رو دارید، برای تعیین سایز انگشت بسیار مهمه. مثلا اگر قصد دارید حلقه ای بخرید که نوار پهنی داره باید به سراغ سایز های بزرگتر برید چون در این صورته که می تونید مطمئن باشید حلقه به خوبی روی انگشت تون فیت می‌شه. اگر حلقه خیلی نازک و ظریفه، باید سایز کوچکتر رو تا جای ممکن انتخاب کنید تا روی انگشت تون شل قرار نگیره!

راه اول: برای سایز کردن انگشت و مچ دست در خانه در جواهرات، از انگشتر هایی که دارید کمک بگیرید یا از نوار کاغذی سایز حلقه!

اگر قصد خریدن انگشتر برای شخص دیگه ای رو دارید یا می‌خواید برای خودتون اینترنتی انگشتر بخرید، می‌تونید از سایر انگشتر هایی که توی خونه دارید کمک بگیرید. بهتره حلقه ای رو انتخاب کنید که مناسبه و روی انگشت تون خیلی فیت و راحت قرار می گیره. سپس از تصویر پایین برای اندازه گیری استفاده کنید. این تصویر رو پرینت بگیرید. حلقه ای رو که توی خونه دارید روی هر کدوم از این دایره ها قرار بدید. ببینید کدوم یک از دایره ها با حلقه ای که دارید یکسان هستند؟ اینجوری اندازه‌ی حلقه به راحتی به دست میاد.

اگه امکان خریدن یک سایز کننده انگشت رو ندارید، توی تصویر پایین یک نوار کاغذی سایز حلقه ترسیم شده که می تونید دورش رو بُرش بزنید و ازش استفاده کنید. برای استفاده از این نوار می‌تونید اون رو دور انگشت تون بپیچید تا فیت بشه. یکم فضا برای امکانِ درآوردن و دست کردن حلقه در نظر بگیرید. عددی که مشاهده می کنید سایز حلقه مناسب برای انگشت تون هست.

 نکته: موقع سایز کردن انگشت و مچ دست در خانه در جواهرات، حتما دایره ای رو انتخاب کنید که بیشترین مطابقت رو با حلقه شما داره، دایره انتخابی‌تون حتی یک میلی متر نباید با حلقه تون اختلاف سایز داشته باشه.

نسخه A4 قابل پرینت سایز حلقه

راه دوم: استفاده از نخ برای پیدا کردن سایز انگشت!

این روش برای نحوه اندازه گیری سایز انگشت و دور مچ در خانه خیلی راحته؛ در واقع قدیما خیلی کاربرد داشته. از یک کاموا، نخ معمولی یا نخ دندون استفاده کنید. اگه از کاغذ استفاده می کنید، عرضش باید از 1.4 سانتی متر کمتر باشه. سپس اون رو دور انگشت تون بپیچید. ببینید نخ دقیقا کجا به انتهاش می‌رسه. اون‌جا رو با خودکار علامت بزنید. نخ یا کاغذ رو به همون اندازه بچینید و بذارید روی یک خط کش. می‌تونید از همون خط کش موجود در تصویر بالا یا یه خط کش معمولی استفاده کنید. بعد از اون طبق عددی که خط کش بهتون داده و جدول زیر، سایز اصلی انگشت تون رو برحسب میلی متر به دست بیارید.

سایز کردن انگشت با نخ

سایز کردن مچ دست برای دستبند

روش های مختلف سایز کردن مچ دست و انگشتان برای دستبند و انگشتر وجود داره. یک راهکار مناسب برای نحوه اندازه گیری سایز انگشت و دور مچ در خانه اینه که حتما یک فضای اضافی برای جابجایی دستبند یا النگو داخل مچ دستتون در نظر بگیرید. وقتی سایز مچ دست تون رو پیدا کردید حتما 2 سانتی متر یا 0.79 اینچ به اون سایز به دست اومده اضافه کنید.

یک متر بردارید (می‌تونید از یک نوار کاغذ یا روبان هم استفاده کنید). دور مچ دست خودتون ببندید. اگر از کاغذ یا روبان استفاده می کنید انتهاش رو علامت بزنید. سپس طول به دست اومده رو روی خط کش بذارید و ببینید اندازه مچ دستتون چقدر هست؟ بعد از اون می‌تونید از نمودار زیر استفاده کنید. اگر به النگو یا دستبند های خیلی گشاد یا خیلی تنگ و چسبیده به دست، علاقه دارید بهتره به سایز اصلی مچ تون، چند سانت یا چند اینچ اضافه یا کم کنید. سپس براساس عددی که به دست میاد اقدام به خرید دستبند یا النگو کنید.

جدول سایز مچ دست

ختم کلام

سعی کردیم داخل این مطلب نحوه اندازه گیری سایز انگشت و دور مچ در خانه رو به شما آموزش بدیم. این راهکارها، مناسب ترین و ساده ترین راه حل های موجود هستن. پیشنهاد می‌کنیم حتما از محصولات متنوع ما در گالری جواهر کوه نور هم دیدن کنید.

نظر دهی