مهمترین نکات خرید سرویس جواهر

مهمترین نکات خرید سرویس جواهر

علاقه انسان‌ها به­ ویژه بانوان به زیبایی و کمال باعث شده که جواهرات درمیان مردم از جایگاه خاصی برخوردار باشد. به ­تدریج انواع سنگ­های قیمتی شناخته شدند و استفاده از هرکدام با توجه به قابلیت­هایشان افزایش یافت. امروزه هرکسی می­تواند در حد توان خود جواهراتی را خریداری کند. خرید زیورآلات به سلیقه هر خانمی بستگی دارد و در این زمینه زیبایی برای عروس خانم‌ها دارای اهمیت ویژه­ای است؛ از این ­رو اکثر بانوان سرویس جواهر عروس از جنس برلیان را انتخاب می­کنند. در ادامه به نکاتی درخصوص خرید سرویس جواهرات می­پردازیم.

انواع سرویس جواهر

انواع سرویس جواهرعروس که می­توانید تهیه کنید، به شرح زیر می­باشند:

  • سرویس طلا : طلا فلزی بسیارنرم و چکش­خوار است که با فلزات دیگر مخلوط می­شود تا استحکام لازم را پیدا کند. مس، نقره، نیکل و پالادیوم برای استحکام بیشتر و از روی جهت جذب اکسیژن هوا و جلوگیری از اکسیدشدن مس و نقره به سرویس طلا اضافه می­گردد. در مراحل طراحی این سرویس از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی استفاده می­شود که به این جواهر جلوه خیره­کننده­ای می­دهد.
  • سرویس نقره : نقره فلزی بسیار نرم است و به سرعت صدمه می­بیند؛ بنابراین به ­طور معمول برای یافتن مقاومت و سختی لازم، با فلزات دیگر مثل مس ترکیب می­شود. درجه خلوص نقره در واحدهای 1000 قسمتی اندازه­گیری می­شود. پس­ از مدتی نقره در اثر اکسیدهای گوگرد موجود در هوا یا عرق بدن کدر می­شود که باید دوباره جلا داده شود. سرویس نقره استرلینگ به ­دلیل کیفیت و زیبایی بسیارمعروف است و خلوص نقره آن 92.5 درصد می­باشد.
  • سرویس برلیان : جزو گران­ترین سرویس­های جواهر است. عیار برلیان بر اساس وزن تعیین می­باشد و می­دانیم که هر قیراط به 100واحد تقسیم می­شود؛ از این­ رو یک برلیان با درجه 75،  0.75 قیراط اعلام می­گردد. هرچه برلیان بزرگتر و تعداد آن بیشتر باشد قیمت سرویس گرانتر می­شود.

چرا باید سرویس جواهر برلیان بخریم؟

شب عروسی و شروع داستان عاشقانه یک زوج بدون شک یکی از خاطره­ انگیزترین شب­های زندگی هر فردی خواهد بود. عوامل زیادی مانند محل برگزاری عروسی و انتخاب لباس وجود دارد که می­تواند به زیباتر شدن این شب کمک کند. اما در این بین انتخاب سرویس جواهر عروس می­تواند تاثیر زیادی در رضایت ما از استایل کلی و شب عروسی ما داشته باشد. انتخاب یک سرویس جواهرات براق که با چهره و لباسمان همخوانی داشته باشد، تمام توجهات را به سمت ما جلب می­کند و این تمام چیزی است که یک عروس زیبا در شب عروسی خود به دنبال آن می­باشد! برلیان یکی­از پرطرفدار­ترین تراش­های الماس است. این تراشه در بازار به­ خصوص برای افرادی که در شرف ازدواج هستند بسیارمحبوب می­باشد. زیبایی که برلیان برروی یک سرویس یا انگشتر ایجاد می­کند، شگفت­انگیز است و همه بانوان به آن علاقه زیادی دارند. برلیان یک تراش گرد است که براقیت و ماندگاری خاصی دارد.

سرویس جواهر عروس

راهنمای خرید سرویس برای عروس خانم‌ها

انتخاب و قیمت سرویس جواهر برای شب عروسی نکته بسیارمهمی محسوب می­شود. باید مسائل مختلف و طرح­های متنوع را درنظر بگیرید. اولین قدم در انتخاب سرویس جواهر مناسب، انتخاب یک برند معتبر با طرح­های مختلف است. هرچه تنوع طرح­ ها بیشتر باشد، انتخاب شما به ایده­ آلتان نزدیکتر خواهد بود. در ادامه به توضیح مختصری درمورد هریک از این عوامل و تاثیر آن­ها در انتخاب سرویس جواهر می­پردازیم.

تاثیر شکل صورت در انتخاب جواهرات

انتخاب زیورآلات مناسب می­تواند عیوب صورت ما را کاهش دهد، بنابراین جواهرات باید باتوجه به فرم صورت انتخاب شوند. مثلا برای صورت­های بیضی تقریبا هرمدل زیورآلاتی زیبا خواهد بود، اما فردی که صورت کشیده دارد نباید از گوشواره­های خیلی بلند استفاده کند. چراکه این مدل کشیدگی چهره او را تشدید می­کند. عوامل دیگری مانند مدل مو و نوع آرایش نیز در انتخاب سرویس جواهر عروس مناسب موثر می­باشد. برای مثال اگر قرار است موهایتان در شب عروسی باز باشد، از گوشواره­های خیلی بزرگ استفاده نکنید. برای این منظور سعی کنید در انتخاب سرویس جواهرات عروسی به مدل لباس عروسی، مو و آرایش خود نزدیک باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

تاثیر رنگ پوست در انتخاب جواهرات

رنگ پوست یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب جواهرات است. اگر تم رنگ پوست شما سرد است به احتمال زیاد سرویس زیورآلات طلای سفید و برلیان روی صورتتان زیباتر می­شود و برعکس اگر رنگ پوستتان گرم است طلای زرد یا استفاده از سنگ­های گرم با تناژ گرم، برای شما زیباتر خواهد بود. اگر رنگ پوست شما خنثی است، بهترین حالت پوست را دارید و از هر دو نوع زیورآلات می­توانید انتخاب کنید.

بودجه خرید تهیه سرویس جواهر عروس

بودجه­ای که برای خرید سرویس جواهر عروس درنظر گرفته ­اید می­تواند به انتخاب شما سمت و سو دهد. بسته به بودجه، می­توانید برلیان یا سنگ­های قیمتی بزرگ یا کوچک را روی گردنبند و گوشواره خود انتخاب کنید. برای مدیریت بودجه، یک آیتم را که می‌دانید برای شما اهمیتی ندارد حذف کنید و درعوض به آیتم دیگری که بسیار به آن علاقه دارید و مورد توجه شما است، اختصاص دهید. باتوجه به اینکه کیفیت جواهر تاثیر زیادی در قیمت آن­ها دارد، پیشنهاد می­کنیم برای کاهش قیمت سرویس خود به سراغ کیفیت پایین نروید.

سرویس جواهرات عروس

چرا برلیان بهتر از نگین اتمی است؟

تفاوت اصلی و متمایز کننده بین نگین اتمی و برلیان این است که برلیان منشا طبیعی دارد و از سنگ ساخته شده است، اما نگین اتمی دست ساخته انسان می­باشد و در طبیعت یافت نمی­شود. درحقیقت، برلیان پس از گذشت سال­های طولانی از زغال سنگ ساخته شده است. سنگ برلیان نور را بسیار خیره­ کننده ساطع می­کند در حالی که نگین اتمی این ویژگی را ندارد. برلیان در مقایسه با نگین اتمی رنگی مات و غیرشفاف دارد، اما نگین اتمی شفاف بوده و طیف کامل رنگی منشور را با رنگ سفید منعکس می­کند. سنگ الماس قادر است روی سطوح شیشه‌ای خط بیاندازد؛ بنابراین اگر با نگینی که در دست دارید نتوانستید خراشی روی سطح شیشه‌ای ایجاد کنید، باید در اصل بودن آن شک کنید.

تناسب سرویس جواهر با مدل لباس عروس

وقتی می­خواهیم به مهمانی برویم باید جواهراتی را انتخاب کنیم که با لباس­هایمان همخوانی داشته باشد. باید هنگام انتخاب سرویس جواهر عروس، لباس خود را درنظر بگیرید و به مواردی مانند کدرنگ لباس عروس، شکل یقه، آستین­‌ها، میزان تزیینات روی لباس و... توجه کنید. اگر لباس­هایتان پراز تزئینات و گلدوزی است سعی کنید از زیورآلات ساده ­تری استفاده کنید و بالعکس. اگر یقه لباس شما بسته است، بهتر است از گردنبند استفاده نکنید یا از گردنبند ساده استفاده کنید. اگر موهایتان جمع است، یک گوشواره بزرگ بدون استفاده از گردنبند می­تواند ظاهر و زیبایی شما را دوچندان نماید. به ­طورکلی سعی کنید بین لباس و جواهرات خود تعادل بصری ایجاد کنید. در نهایت پیشنهاد می­کنیم زیاد به مد اهمیت ندهید، چیزی را انتخاب کنید که درعین سادگی به لباس شما بیاید. در این صورت نه تنها در مراسم عروسی بلکه تا آخرعمر می­توانید از این سرویس استفاده کنید.

با کوه نور، نگین درخشان شب عروسی تان باشید!

اگر قصد انتخاب سرویس جواهر عروس دارید، بهتر است برای خرید آن به رنگ پوست، مدل مو و یقه لباس عروس خود توجه کنید و این موارد را با سایز و مدل جواهر خود هماهنگ نمایید. به­ عنوان ­مثال برای یقه­های باز می­توانید از گردنبندهای پهن و درشت­تر به ­همراه گوشواره های کوچکتر استفاده کنید. یادتان باشد جز در موارد خیلی خاص از گردنبندهای پهن و خیلی براق به­طور همزمان با گوشواره های بلند و بزرگ استفاده نکنید. اگر تاج روی سر دارید، آن را با گردنبند و گوشواره خود هماهنگ نمایید. شما می­توانید از محصولات تضمینی و با کیفیت گالری کوه نور دیدن فرمایید و مطابق با لباس عروس خود، سرویس جواهر ایده آلتان را تهیه کنید!

گالری جواهر کوه‌‌نور تولید کننده وعرضه کننده لوکس ترین و با کیفیت ترین جواهرات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

نظر دهی