همه چیز راجع به برند هری وینستون

همه چیز راجع به برند هری وینستون

هری وینستون صاحب برند وینستون در سال 1896 در شهر نیویورک به دنیا اومد. در دوران کودکی داخل مغازه جواهر فروشی پدرش کار می‌کرد و علاقه خیلی زیادی به ارزیابی سنگ‌های قیمتی داشت.

هری در سن 12 سالگی یه سنگ سبز رنگ داخل یه جواهر فروشی میبینه. فروشنده‌ی اون مغازه فکر میکرده اون سنگ یه تیکه شیشه معمولیه. هری به خوبی می‌دونسته که اون سنگ زمرده نه یه تیکه شیشه عادی! برای همین 25 سنت میده و اون زمرد رو به همراه یه سنگ قیمتی دیگه خریداری میکنه. حتی پدر هری هم با دیدن سنگ فکر می‌کرد که پسرش یه شیشه سبز معمولی خریده. دو روز بعد از این اتفاق هری زمرد رو به قیمت 800 دلار می‌فروشه و اولین تجارتش رو آغاز میکنه.

 

هری وینستون

 

بررسی زندگی نامه هری وینستون: پدر الماس‌ها

هری وینستون توی سن بیست و چهار سالگی (سال 1920) اولین مغازه طلا و جواهر فروشی خودش رو تاسیس میکنه. اون شبانه روز توی این مغازه کار می‌کرده تا بتونه کسب و کارش رو توسعه بده. هری توی این مغازه الماس‌های گرانبهایی خریداری کرده و به فروش می‌رسونده. دونستن همه چیز راجع به برند هری وینستون لازمه‌ی شناخت این الماس‌ها هم هست که در ادامه بهشون می‌پردازیم.

الماس امید

هری وینستون سال 1958 بزرگترین الماس آبی دنیا یعنی الماس امید (hope) که 52.45 قیراط وزن داشت و در تاج لویی چهاردهم فرانسه به کار رفته بود رو به موسسه علمی تحقیقاتی اسمیتسونین که یه موسسه بزرگ و شناخته شده بود هدیه داد.

الماس jonker

سال 1932 بود که هری وینستون یه الماس 726 قیراطی خرید. خریدن این الماس در کل دنیا خبرساز شد و هیجان زاید الوصفی بین مردم آمریکا ایجاد کرد. هری این الماس رو در سراسر آمریکا به نمایش گذاشت.

انگشتر الیزابت تیلور

سال 1966 بود که هری یه الماس 241 قیراطی با بٌرشِ اشکی خریداری کرد. این الماس توسط بازیگر مشهور ریچارد برتون برای هدیه به همسرش الیزابت تیلور خریداری شد.

الماسLegacy

خانه جواهرات وینستون سال 2018 یه الماس نادر و جذاب صورتی رنگ که 18.96 قیراط وزن داشت خریداری کرد که به اسم وینستون پینک هم معروفه.

زمرد راکفلر وینستون

سال 2019 بود که خانه وینستون از زمرد راکفلر وینستون پرده برداری کرد. این زمرد متعلق به کشور کلمبیا و کاملا استثنایی بود. زمرد راکفلر وینستون دارای «بُرش امرالد» و وزنی در حدود 18.03 قیراط داشت. 10 قیراط الماس دور این زمرد رو فرا گرفتن.

طرح های معروف برند هری وینستون

برای آشنایی بیشتر و دونستن برند هری وینستون، باید از طرح‌های معروفش هم باخبر باشین. این طرح‌ها منحصر بفرد هستن و امضای این برند محسوب میشن.

 

گردنبند کنتس

گردنبند کنتس از برند هری وینستون (Countess Necklace)

گردنبند کنتس بخشی از مجموعه تزئینات سلطنتی به حساب میاد که یه یاقوت کبود هشت ضلعی برجسته 30.27 قیراطی داره. اگه دقت کنین متوجه میشین که این نوع یاقوت‌ها در کلِ دوره‌های تاریخی در بین جواهرات سلطنتی از نظر طرح و رنگ ثابت بودن. این گردنبند با الهام از جواهرات مورد علاقهی کاترین کبیر که زمانی بخشی از تاج روسیه بوده، طراحی شده. در میانه‌ی گردنبند کنتس که توسط آقای وینستون طراحی شده، یه آویز زیبا رو مشاهده می‌کنین که همراه یازده یاقوت کبود هشت ضلعی که سر جمع 94.41 قیراط هستن و 53.05 قیراط الماس درون خودشون جای دادن خودنمایی می‌کنه. این قطعه جواهر عالی اهمیت تاریخی بسیار زیادی داره و جزء جواهرات مجلل این برند محسوب میشه.

 

 

طراحی گردنبند کنتس

گردنبند ویکنتس از برند هری وینستون (Viscountess Necklace)

دومین یاقوت کبود بزرگ برند هری وینستون توی یه گردنبند قرار گرفته. یه یاقوت کبود 25.02 قیراطی با برش هشت ضلعی نقطه کانونی این گردنبند محسوب میشه.

گردنبند ویکنتس

این قطعه جواهر الهام گرفته از بسیاری جواهرات یاقوت کبود هست که هری وینستون در طول سالها برای خانواده‌های سلطنتی ساخته. چیزی که بیشتر از همه در مورد این قطعه جواهر جلب توجه کنندست، طراحی اونه. وقتی بهش دقت می‌کنین به نظر می‌رسه که یاقوت مرکزی بین خطوط ظریف یاقوت‌های گلابی شکل که از طیف روشن به تیره تغییر رنگ میدن، شناور شده. این گردنبند با گوشواره‌هایی طراحی و ارائه شده که هرکدومشون دارای یاقوت‌های کبود هشت ضلعی به وزن 11.47 و 11.71 قیراط هستن.

 

 

گوشواره‌های گردنبند ویکنتس

برند هری وینستون و زمرد‌های اشرافی کورت (The Court Emerald Earrings)

رنگ سبز دلربا و اسرار آمیز زُمرد یکی از پرطرفدار ترین رنگ‌های جواهرات برند هری وینستون محسوب میشه. زمرد‌هایی با بیشترین قیراط در گوشواره‌های این مجموعه قرار گرفتن. این قطعات ارزشمند حاوی طلای زرد، پلاتین و دو سنگ تقریبا یکسان به وزن 18.50 و 17.81 قیراط هستن. آقای وینستون در یکی از سفرهای بین المللی‌اش به هند به الهام بخش ترین سنگ قیمتی عمرش برخورد کرد و از اون برای طراحی این قطعه جواهر بهره گرفت.

در سال 1956 خبر فروش یه زمرد خارق العاده در هند به گوش آقای وینستون برخورد کرد که قبلا متعلق به مهاراجه ناواناگر بوده. خود آقای وینستون گفته که: «لحظه‌ای که زمرد رو دیدم می‌دونستم که اون باید مال من بشه. بهترین زمردی که به عمرم دیده بودم، اونجا بود. اون زمرد به خاطر بزرگی، رنگ و حرارتی که داشت برای همه چشمگیر و جذاب بود.» گوشواره‌های طراحی شده‌ی کنار این گردنبند دارای 16 الماس برلیان با تراش ِگلابی شکل، مارکیز و گرد هستن و در آغوشِ طلای زرد و پلاتین قرار گرفتن.

 

زمرد‌های اشرافی کورت

سوئیت بارونس از برند هری وینستون (The Baroness Suite)

سوئیت بارونس متشکل از یه جفت گوشواره و یه گردنبنده که از پلاتین، زمرد و الماس ساخته شده. طراحی این قطعه از یه گردنبند قدیمی الهام گرفته شده که متعلق به یه مهاراجه هندی بوده. اگرچه شکل و شمایل گردنبند اصلی مهاراجه کاملا مثل یه راز باقی مونده، اما ما میدونیم که این قطعه چشم نواز توسط هری وینستون در سال 1948 خریداری شده.

 

سوئیت بارونس

سوئیت بارونس

این قطعه بعد از خرید و انتقال به آمریکا داخل نمایشگاه خانه جواهرات وینستون در معرض دیدِ عموم گذاشته شده. این گردنبند که از رشته‌های الماس تراش خورده عتیقه و زمردهای زنده تشکیل شده، دارای یه زمرد مرکزی بشکه‌ای به وزن تقریبا 45 قیراط هست. سوئیت بارونس لایه‌هایی از الماس‌های گلابی شکل، بُرش مارکیز، برش گرد و همچنین زمردهای مربعی داره.

گردنبند سوئیت بارونس

 

 

نظر دهی