یاقوت برمه

یاقوت برمه

یاقوت برمه

تاریخچه یاقوت برمه

یاقوت‌ برمه، یاقوتی سرخ است. یاقوت‌های سرخ همیشه جزو ارزشمندترین سنگ‌ها بوده‌اند. یاقوت برمه در بین یاقوت‌های سرخ ارزشمندتر است. یاقوت برمه، در برمه (Burmese) یا میانمار (Myanmar) امروزه پیدا می‌شوند. این یاقوت برای رنگ جذابی که دارد بسیار مورد توجه است و در واقع معیار بررسی یاقوت‌های دیگر می‌باشد.

برمه کشوری در جنوب شرقی آسیا می‌باشد و در حال حاضر به میانمار شناخته شده است. اما هنوز هم این یاقوت را به اسم یاقوت برمه می‌شناسند. این یاقوت بیشتر از اطراف منطقه موگوک (Mogok) پیدا می‌شود. در مناطق دیگر مثل سریلانکا، آفریقا و تایلند هم این یاقوت پیدا می‍شود؛ اما یاقوتی که در برمه یا همان میانمار امروزی پیدا می‌شود، قابل مقایسه با دیگر مناطق نیست. یاقوت سرخی که در برمه پیدا می‌شود، به دلیل شفافیت و شدت رنگی که دارد، ارزش بیشتری دارد و از کیفیت بهتری برخوردار است. به همین علت این مدل یاقوت به یاقوت برمه معروف است.

از قدیم تقاضا برای یاقوت برمه زیاد بوده و همیشه با قیمت‌های بالا معامله می‌شده و حالا معادن این یاقوت تخلیه شده و یاقوت برمه جزو کمیاب ترین و نادر ترین یاقوت‌ها می‌باشد. به خاطر کمیاب شدن یاقوت برمه، قیمت بالاتری نسبت به قبل دارد.

رنگ یاقوت برمه

باید بگم چیزی که از اول باعث جذابیت یاقوت برمه شد، رنگ جذابش بود. یاقوت برمه هرچه سرخ‌تر باشد، کیفیت بهتری دارد. دو معیاری که برای بررسی کیفیت یاقوت مورد توجه است، رنگ بیرونی و اجزا درونی آن است. چیزی که باعث کمتر شدن ارزش یاقوت می‌شود، خیلی پررنگ و خیلی کمرنگ بودن آن است. یاقوت برمه باید رنگی متوسط داشته باشد و قرمز آن به اصطلاح به رنگ خون باشد. همچنین داشتن اجزا کوچک در یاقوت باعث می‌شود پخش نور بهتری از یاقوت داشته باشید و حالتی ظریف تری به آن می‌دهد. یاقوتی که این معیارها را بهتر در کنارهم داشته باشد و در نهایت یاقوت زیباتر و ارزشمندتری شناخته می‌شود. به همین خاطر است که یاقوت برمه نسبت به یاقوت‌های سرخی که از تایلند و آفریقا پیدا می‌شود، ارزش بیشتری دارد. یاقوت‌هایی که از این مناطق پیدا می‌شوند، سایه رنگی که درونشان ایجاد می‌شود به ظرافت یاقوت برمه نیست.

ویژگی های یاقوت برمه

برخلاف بسیاری از سنگ های قیمتی دیگر ,یاقوت برمه دارای خواص فیزیکی و شیمیایی خاصی است.این سنگ دارای سختی 9 در مقیاس موس است که به این معناست که فقط الماس برتری در این زمینه را دارد.همچنین,یاقوت برمه دارای شفافیت بسیار بالا و نقطه ذوب بالایی است که این سنگ را برای استفاده در جواهرات مناسب میکند.

کمیاب بودن یاقوت برمه

معروف شدن یاقوت برمه و زیبایی بیشتری که نسبت به دیگر یاقوت‌های سرخ دارد، بعد از مدتی باعث شد معادن این یاقوت در برمه بطور کامل استخراج شوند. همین موضوع باعث کمیاب شدن این یاقوت شد. در حال حاضر یاقوت برمه کمیاب و بسیار گران قیمت می‌باشد.  در حال حاضر برای پیدا کردن یاقوت برمه لازم است تا عمق 600 متری حفاری در معدن انجام شود. این فرایند خیلی سخت و هزینه بر است در نتیجه سودآور نیست.

 

 

جواهری کوه نور به شما کمک میکند تا یاقوت برمه اصل را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید.سنگ های ما با گواهی اصالت و شناسنامه همراه هستند و از فروشگاه های معتبر و با سابقه جهانی تهیه شده اند.

نظر دهی