معرفی انواع مدل‌های زنجیر طلا

معرفی انواع مدل‌های زنجیر طلا

معرفی انواع مدل‌های زنجیر طلا

انواع زنجیر طلا، اون هم از نوع مقاوم که بشه به صورت روزمره یا در محیط های خاص ازشون استفاده کرد، شامل زنجیر ونیزی، طنابی، تیغ ماهی، امگا، توپی، کارتیه و ... هستن. برای اینکه با این زنجیرها بیشتر آشنا بشید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب رو از دست ندید.

زنجیر های ونیزی؛ مستحکم ولی ظریف

زنجیر ونیزی یکی از معروف ترین زنجیرهای زنانه موجود در بازاره. اگر به شکل ظاهریش دقت کنین متوجه می‌شید که ساختارِ این زنجیر از مربع های خیلی کوچک و منظم که در کنار همدیگه قرار گرفتن، تشکیل شده. استحکام بالای این نوع از زنجیر ها باعث شده که انتخابِ شماره یکِ خیلی از خانم ها باشن. زنجیرهای طلای ونیزی زنانه، معمولا مربع های بسیار کوچک و ظریفی دارن. شما می تونید اونها رو به صورت تک یا به همراه پلاک و آویز خریداری و استفاده کنین.

زنجیر ونیزی

 

زنجیر فیگارو؛ متنوع و همه پسند

این زنجیر ساختار یا چیدمان ساده ای داره. ساختار زنجیر فیگارو در بین انواع زنجیر طلاهای موجود در بازار، شبیه اتصال چند حلقه‌ی بیضی شکل به همدیگه‌ست. در کنار هر حلقه بیضی بزرگ، دو تا سه حلقه‌ی دایره ای کوچک قرار گرفته. زنجیر فیگارو رو می‌شه به صورت تک و یا با آویزها یا پلاک استفاده کرد. غالبا آقایون طرفدار این نوع زنجیر ها هستن، اما خانم هایی رو هم میشه پیدا کرد که به ساختار زنجیر فیگارو علاقه زیادی نشون بدن.

زنجیر فیگارو

زنجیر طنابی؛ درخشان و مقاوم

مدل زنجیر طنابی در بین انواع زنجیر طلاها از قدیم‌الایام بین علاقه مندان به خرید طلا و جواهر محبوب بوده. زنجیر طنابی از به هم پیوستن حلقه های بیضی شکل تشکیل شده. وقتی از دور به ساختار این نوع زنجیر دقت می کنین، متوجه می‌شین که شکل مارپیچی داره و انگار یه طناب طلایی مقابل تون قرار گرفته. دوام بالای این نوع زنجیر باعث شده تا مردم اون رو برای خرید شخصی یا هدیه دادن انتخاب کنن. این نوع زنجیر همه پسنده و درخشش چشمگیری هم داره. بعضی از زنجیر های طنابی امروزی که در بازار موجود هستن، برش الماسی دارن. این ویژگی به اونها زیبایی فوق العاده ای می‌ده. در تصویر زیر می تونید نمونه ای از زنجیر طنابی رو مشاهده کنین.

زنجیر طنابی

زنجیر توپی طلا؛ کلاسیک ترین مدل زنجیر طلا

زنجیر های توپی به عنوان زنجیر های مهره ای هم شناخته می‌شن. همونطور که ممکنه بدونین، با کنار هم قرار دادن مهره های طلا یا چسباندن ِآنها به همدیگه، زنجیر توپی به دست میاد. زنجیر های توپی خیلی کلاسیک هستن و بیشتر از صد ساله که خرید و فروش می‌شن. با توجه به نوعِ هر زنجیر، توپ ها می‌تونن به هم خیلی نزدیک یا از هم خیلی دور باشن. برای ایجاد اتصال بین توپ ها از میله های فلزی استفاده می‌شه. غالبا در کنار زنجیر های توپی، از پلاک یا آویز هم استفاده می‌شه تا زیبایی ظاهری اون چند برابر بیشتر بشه. زنجیر های توپی رو باید با دقت و وسواس فراوان نگهداری کنین، چون ممکنه در اثر فشار زیاد به راحتی پاره بشن. تعمیر این نوع زنجیر ها خیلی سخت، زمانبر و هزینه بره.

زنجیر توپی طلا

زنجیر امگا؛ مقاوم ترین مدل بین انواع زنجیر طلا

در طی سالهای گذشته، خرید و استفاده از زنجیر امگا در مقایسه با انواع زنجیر طلاهای دیگر به شدت افزایش داشته. این نوع زنجیر ها برعکس مدل هایی که تا به اینجای مطلب در گالری جواهر کوه نور در مورد آنها صحبت کردیم، سطح صاف و یکدستی دارن.

زنجیر امگا از به هم پیوستن ِقطعات فلزی تشکیل می‌شه. این نوع زنجیر ها، بیشتر نزدیک گردن، یا به صورت کیپ دور گردن قرار می گیرن. بنابراین مدل های چوکر امگا هم داخلِ بازار موجوده. خیلی مرسوم نیست که از این نوع زنجیر با پلاک یا آویز استفاده کنین، چون زیبایی و ماهیتش رو زیر سوال می‌بره!

زنجیر امگا

زنجیر ماری؛ محبوب ترین مدل بین انواع زنجیر طلاها در بازار

کاملا قابلِ حدسه که زنجیر ماری ساختاری شبیه به بدن مار داره. حالت قرار گیری این زنجیر روی سینه شبیه یک ماره که انگار روی زمین در حال حرکته. انعطاف پذیر بودن این نوع زنجیر ها خیلی معروفه. شما می تونین زنجیر های ماری رو در کنار یک زنجیر باریک یا خیلی ظریف استفاده کنین. همونطور که می‌دونید اخیرا انداختن دو یا سه زنجیر کنار هم روی گردن مُد شده و بین همه‌ی زنجیر هایی که سلبریتی ها و افراد مشهور به گردنشون میندازن، گردنبند های ماری بیشتر به چشم می خوره. زنجیر های ماری صیقلی هم هستن و به همین خاطر درخشش ِخاص خودشون رو دارن. لازم به ذکره که این زنجیر ها در صورتی که به درستی نگهداری بشن، عمر و دوام زیادی دارن.

زنجیر ماری

زنجیر تیفانی؛ ساده و شیک

زنجیر تیفانی از به هم پیوستن دایره های بیضی یا مربعی شکل با ارتفاع زیاد ساخته می‌شن. غالبا اکثر این زنجیر ها با استفاده از یک آویز یا پلاک استفاده می‌شن که زیبایی شون رو چند برابر می کنن. زنجیر های تیفانی با توجه به مدل و ساختاری که دارن، می تونن خیلی ظریف و شکننده یا بسیار محکم باشن. اکثر طرفداران این نوع زنجیر ها خانم ها هستن که دوست دارن اون رو با یک آویز زیبا مثل قلب، قفل، پروانه، گل و ... استفاده کنن.

زنجیر تیفانی

 

زنجیر کوبایی یا کارتیه؛ محبوب ترین مدل بین انواع زنجیر طلاها در بازار

زنجیر کارتیه که به اسم کوبایی هم شناخته می‌شه، بین انواع زنجیر طلاهای کلاسیک و شیک، طرح جاودانه و چشمگیری داره که هیچوقت از مُد نمی افته. برای ساخت این نوع زنجیر ها می شه از حلقه های گِرد یا بیضی استفاده کرد. تنوع این نوع زنجیر ها به خاطر تفاوت ضخامت‌شون هست. می‌تونیم ادعا کنیم که بین همه‌ی زنجیر هایی که تا به این لحظه به شما معرفی کردیم، کارتیه جزء زنجیر های بسیار پرطرفدار به حساب میاد. گاهی روی این نوع زنجیر ها نگین های کوچک اضافه می شه که درخشش رو بیشتر می کنه.

زنجیر کارتیه

زنجیر فلامینگو یا کابلی؛ کلاسیک و ساده

بین انواع زنجیر طلاها که تا اینجا معرفی کردیم، زنجیر های کابلی یا فلامینگو خیلی سبک هستن. این رو وقتی متوجه می‌شید که روی گردنتون قرارش می‌دید؛ اصلا و ابداً احساس نمی کنین که گردنبندی به گردنتون بستین! این مدل زنجیر هم خیلی کلاسیکه، و سالهاست که خرید و فروش میشه. ساختار منظم و مرتب این زنجیر ها بین خیلی از خانم‌ها محبوبیت داره. البته باید ذکر کنیم که هر چقدر ضخامت زنجیر کابلی که می خرید کمتر باشه، به مراتب باید وسواس بیشتری موقع نگهداریش به خرج بدین. خوبی این نوع زنجیر ها اینه که تعمیر کردنشون راحته و دردسر آنچنان نداره. اگر فکر می کنین زنجیر کابلی خیلی ساده هست و جذابیتی براتون نداره، می تونین یک آویز یا پلاک بهش اضافه کنین و متوجه بشین که چندان هم ساده و معمولی نیست.

زنجیر کابلی

زنجیر تیغ ماهی یا هرینگبون

خیلی از افراد زنجیر تیغ ماهی یا هرینگبون رو با زنجیر ماری اشتباه می گیرن که کمی عادیه؛ مسطح بودن این نوع زنجیرها می‌تونه افراد رو به اشتباه بندازه. اگر کمی دقت کنین، متوجه می‌شین که این نوع زنجیر ها از وسط خمیدگی دارن، غیر قابل انعطاف هستن و ممکنه با یک ضربه به راحتی شکسته بشن! برای همین نگهداری ازشون واقعا مهمه. همچنین نباید در کنار پلاک یا آویز استفاده بشن. این نوع زنجیر های مدرن به تنهایی می تونن زیبایی دو چندان به ظاهرتون اضافه کنن.

زنجیر تیغ ماهی

سخن آخر

ما در گالری جواهرات کوه‌نور به این موضوع باور داریم که گردنبند یا زنجیری که در موقعیت های مختلف استفاده می کنین، امضای شخصی شماست و باید برای انتخابش حساسیت به خرج بدین. شما می تونید برای بررسی انواع زنجیر طلاهای ما به بخش فروشگاه گالری جواهرات کوه‌نور مراجعه کنین و برای خرید آنلاین یا حضوری اقدام کنین. نمونه محصولات یونیک و مدرن گالری ما برای افراد به شدت سخت پسند یا کسایی که دوست دارن جواهرات خاص خودشون رو تهیه کنن، مناسبه.

 

نظر دهی